Niemieccy protestujący aresztowani po rzuceniu puree ziemniaczanym w obraz Moneta, który sprzedano za 110 milionów dolarów

Policja aresztowała parę niemieckich protestujących, którzy rzucali tłuczonymi ziemniakami w obraz Claude’a Moneta, który kiedyś sprzedał się za ponad 110 milionów dolarów w niedzielę, próbując zwrócić uwagę na niebezpieczeństwa związane ze zmianami klimatycznymi.

Władze poinformowały, że prowadzą śledztwo w sprawie protestujących, których policja nie wymieniła, za zniszczenie mienia i wtargnięcie po incydencie w Muzeum Barberini w Poczdamie, stolicy Brandenburgii, około 20 mil na południowy wschód od Berlina.

„Natychmiastowe dochodzenie w sprawie ochrony przyrody” wykazało, że „Sterty zboża”, który Monet namalował w 1890 roku i który sprzedany za 110,7 miliona dolarów w aukcji 2019 nie doznał uszkodzeń kaskaderskich, ponieważ leży za warstwą szkła ochronnego, muzeum powiedziało w oświadczeniu na Twitterze. Obraz obejrzymy ponownie w środę, dodał muzeum.

Rzecznik brandenburskiej policji nie odpowiedział od razu na pytanie, dlaczego protestujący byli badani pod kątem zniszczenia mienia, skoro obraz nie został uszkodzony.

Wideo opublikowana na koncie na Twitterze Last Generation, niemieckiej grupy klimatycznej, która przyznała się do odpowiedzialności, pokazuje dwóch protestujących rzucających tłuczonymi ziemniakami w obraz, a następnie klęczących przed nim, pozornie przyklejających ręce do ściany.

Wyczyn był podobny do tego ten miesiąc w londyńskiej National Gallery, gdzie dwóch protestujących z brytyjskiej grupy Just Stop Oil rzuciło coś, co wyglądało na zupę pomidorową na „Słonecznik” Vincenta van Gogha, który w 1987 roku został sprzedany za prawie 40 milionów dolarów, aby zaprotestować przeciwko kryzys kosztów życia. Według muzeum obraz ten znajdował się również za szkłem ochronnym i nie był uszkodzony.

W niedzielę niemieccy aktywiści określili brytyjski protest jako swój własny.

„Jesteśmy w katastrofie klimatycznej. A jedyne, czego się boisz, to zupa pomidorowa lub puree ziemniaczane na zdjęciu” – mówi jeden z protestujących, zgodnie z wersją filmu z angielskimi napisami.

– Ten obraz nie będzie nic wart, jeśli będziemy musieli walczyć o jedzenie – dodaje protestujący.

ORAZ raport opublikowany w tym roku Międzyrządowy Zespół ONZ ds. Zmian Klimatu ostrzegł, że konieczne są pilne działania „w celu zapewnienia realnej przyszłości” w obliczu zmian klimatycznych, które już pogłębiają niedobory żywności i wody oraz warunki pogodowe, takie jak fale upałów, susze i powodzie. raportowanie.

Ostatnie pokolenie zamieściło na Twitterze wideo z incydentu w niedzielę z podpisem: „Zrobimy z tego #Monetu scenę, a publiczność publiczność. tempo paliw kopalnych zabija nas wszystkich: wtedy damy ci #MashedPotatoes do zdjęcia!”

Ortrud Westheider, dyrektor muzeum, powiedziała w oświadczeniu, że choć sympatyzuje z obawami protestujących, „jestem zszokowana sposobem, w jaki próbują nadać wagę swoim żądaniom”.

„To w pracach impresjonistów widzimy intensywne artystyczne zaangażowanie w naturę” – dodał Westheider, odnosząc się do XIX-wiecznego ruchu artystycznego, którego częścią są prace Moneta.

„Gainsstacks” to jeden z serii 25 obrazów, na których Monet przedstawiał stosy zboża na polach w pobliżu jego domu w Giverny we Francji, malowanych w różnych warunkach oświetleniowych i pogodowych. według muzeum.

Urodzony w 1840 r. Monet był czołowym francuskim malarzem pejzażowym impresjonistą. według Galerii Narodowej.

Leave a Comment