„Nie jestem zainteresowany Metaverse w obecnym scenariuszu, mówią prezesi Doliny Krzemowej

Metawersja cieszy się coraz większym zainteresowaniem w ostatnich wydarzeniach. W związku z rosnącą liczbą fanów w przestrzeni powstało kilka projektów.

Jednak niektórzy dyrektorzy technologiczni wyrazili mniejszy entuzjazm dla metawersji. Na przykład szef Microsoftu, Phil Spencer i dyrektor generalny Snap, Evan Spiegel, ujawnili, że nie są wielkimi fanami wersji meta.

Podczas niedawnego wydarzenia Wall Street Journal ujawnili swój nonszalancki stosunek do obecnej formy metawersji.

Według Spencera opisMetaverse wyświetla obecnie system słabo skonstruowanych gier wideo. Świadczy o tym słaba grafika i niskiej jakości interfejs w swoim ekosystemie.

Spencer podkreślił przewagę świata gry nad metawersem, który polega na tworzeniu bardziej angażujących światów wirtualnych. Porównał też większość projektów metaverse do spotkań w wirtualnym pokoju.

Kolejne wyjaśnienie szefa gier Microsoftu wskazywało na wyjątkowe zdolności większości twórców gier wideo. Ponadto zauważył, że ich projekty oferują imponujące światy o większej atrakcyjności dla relaksu i rozrywki. Szef zadeklarował, że nigdy nie będzie częścią metawersu projektów w stylu sali konferencyjnej.

Spiegel porównał swoje doświadczenie do pracy przy komputerze. Zauważył, że iteracje koncepcji metaverse są obecnie na poziomie podstawowym. Dlatego dla niego spędzanie czasu na takich projektach nie wywołuje emocji po stresującym dniu w pracy.

Ponadto Spiegel powiedział, że Snap skupił się bardziej na zmniejszeniu sprzętu w swoich usługach. Zamiast tego planuje przejść na sprzęt wirtualnej rzeczywistości (VR) zgodnie z trendem. Pomoże to projektowi zapewnić fantastyczne wrażenia w świecie rzeczywistym dzięki rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Wpływ VR i AR na użytkowników

Świat wirtualny tworzy środowisko, które będzie przedstawiać świat rzeczywisty i zapewniać użytkownikom ekscytujące wrażenia. Rzeczywistość wirtualna (VR) oferuje wciągające środowisko, podczas gdy rzeczywistość rozszerzona (AR) rozszerza środowisko świata rzeczywistego. Aby uzyskać dostęp do VR, użytkownik musi mieć zestaw słuchawkowy. Jednak tak nie jest w przypadku AR.

Użytkownicy VR również angażują się w cały świat tarć. Jednak użytkownicy AR nadal utrzymują pełny kontakt ze światem przyrody poprzez swoje zaangażowanie.

Metaverse jako szerokie słowo

Niektórzy ludzie nie pogodzili się jeszcze z pełnymi implikacjami metawersji. Według prezesa Disneya, Boba Chapka, firma postanowiła nie używać go jako terminu. Stwierdził, że powodem jest to, że jest to szerokie pojęcie, które postrzegają jako wynalazek do opowiadania historii dla przyszłego pokolenia.

Rynek kryptowalut zbliża się do 1 biliona dolarów | Źródło: Całkowita kapitalizacja rynkowa Crypto na TradingView.com

Starszy wiceprezes Apple ds. marketingu Greg Joswiak ujawnił, że nigdy nie użyje metaverse. Zamiast tego powiedział, że firma woli AR od VR.

Featured Image From Pixabay, Charts From Tradingview

Leave a Comment