Microsoft po raz kolejny nie zdołał osiągnąć celu wzrostu liczby subskrybentów Xbox Game Pass

Halo nieskończone. Zrzut ekranu: Xbox/343 Industries

Według nowego raportu finansowego wzrost liczby subskrybentów usługi subskrypcji Game Pass firmy Microsoft, w której możesz grać, był znacznie niższy od rocznego celu firmy związanego z pensją prezesa Satyi Nadelli.

Dlaczego jest to ważne: Moc Game Pass od dawna jest wykorzystywana do mierzenia sukcesu Microsoftu w rewolucjonizowaniu branży gier.

  • Stało się również kluczowe dla dyskusji na temat tego, czy organy regulacyjne powinny zatwierdzić ofertę firmy o wartości 69 miliardów dolarów na producenta Call of Duty Activision Blizzard.

Detale: Microsoft ukierunkowany 73% wzrost dla Game Pass w roku podatkowym kończącym się 30 czerwca 2022 r. w ramach zachęt dla Nadelli i innych członków najwyższego kierownictwa. Usługa osiągnęła jednak tylko 28% wzrost.

  • To dwie porażki z rzędu. Podobnie firma nie interweniował docelowa pensja dla kadry kierowniczej Game Pass w zeszłym roku po przekroczeniu jej w 2020 roku.
  • Microsoft nie ujawnia rzeczywistych liczb docelowych subskrybentów Game Pass, ale powiedział w zgłoszeniu, że jego oddział Xbox dostarczył „ponad 25 milionów subskrypcji Game Pass”.

Zgadzam się szybko: Za miesięczną opłatą Game Pass daje dostęp subskrybentom Xbox i PC setki gry, w tym nowe wersje firmy Microsoft.

  • Jest to alternatywa dla modelu historycznego, w którym gracze płacą w całości za każdą nową grę, jaką chcą.

Między wierszami: W wywiadzie na wczorajszej konferencji technologicznej Wall Street Journal, szef działu gier Microsoftu, Phil Spencer, określił Game Pass jako dochodową, ale ograniczoną.

  • Stanowi 10-15% przychodów firmy z treści i usług (w tym gier) i jest dla nas „opłacalny” – powiedział.
  • W notatkach nadpisany Spencer z The Verge powiedział, że rozwój Game Pass był „niesamowity” na PC, ale spowolnił na konsolach, „głównie dlatego, że w pewnym momencie dotarłeś do każdego, kto chce subskrybować konsolę”.
  • Rozwój Game Pass może się również zatrzymać z powodu braku dostępnych głównych wydań. W ciągu ostatnich dwóch lat Microsoft opublikował kilka dużych ekskluzywnych gier, zwłaszcza w porównaniu z rywalami Sony i Nintendo – z których żadna nie zawiera nowych wydań w swoich ofertach subskrypcyjnych.

Machinacje: Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków przytoczył Game Pass jako powód do niepokoju, czy zatwierdzić umowę Microsoftu z Activision.

  • W 76-stronicowy raport wprowadzającystwierdził, że umowa daje „realistyczną perspektywę znacznego zmniejszenia konkurencji” w „usługach subskrypcji wielu gier”, jeśli Microsoft miałby umieścić Call of Duty w Game Pass.

  • Chodzi o to, że oferowanie popularnej serii – która często reprezentuje najlepszą lub drugą najlepiej sprzedającą się grę roku – może sprawić, że Game Pass będzie nie do odparcia, a Microsoft będzie problematycznie nie do powstrzymania.

Druga strona: Microsoft zaprzeczył, że taki ruch osiągnąłby próg antykonkurencyjny, który wymagałby zablokowania umowy, mówiąc, że PlayStation zawsze może przeciwdziałać, umieszczając lepsze ekskluzywne usługi w swojej usłudze – lub nawet oferując Game Pass na PlayStation.

  • Odrzucenie CMA może zniweczyć ofertę, choć ostateczna decyzja spodziewana jest dopiero w przyszłym roku.

Kluczowe dane dla firmy Microsoft: Rozwój Game Pass to jedyny cel związany z wydajnością związany z grami w pakiecie nagród dla kadry kierowniczej.

  • Inne cele obejmują Microsoft Cloud Revenue, wykorzystanie Teams i sesje LinkedIn.
  • Wskaźnik Game Pass miał w tym roku większą wagę niż w poprzednich latach i był powiązany z potencjalną wypłatą akcji Nadelli w wysokości ponad 37 milionów dolarów.
  • Błąd w tej statystyce prawdopodobnie nie był zbyt bolesny. Za 12 miesięcy do 30 czerwca 2022 r. Nadella otrzymała 55 milionów dolarów w gotówce i akcjach.

Zapisz się do newslettera Axios Gaming tutaj.

Leave a Comment