Każda instrukcja do gry na PlayStation 2 w USA jest teraz skanowana w 4K

W dzisiejszych czasach trudno jest zdobyć podręczniki do gier fizycznych, zwłaszcza że branża zaczyna w dużym stopniu opierać się na przesyłaniu strumieniowym w chmurze i infrastrukturze cyfrowej. Ale jeśli pamiętasz stare dobre czasy, kiedy pudełka z grami zawierały obszerne broszury, które można było przejrzeć przed dokonaniem ostatniego zakupu, obrońca gier imieniem Kirkland stara się zachować tę nostalgię dla potomnych, tworząc wysokiej jakości skany wcześniejszych podręczników. Właściwie właśnie skończył nagrywanie jego kompletny zestaw skanów dłoni dla PlayStation 2 w USA.

Wprowadzona na rynek w USA w październiku 2000 r. – 22 lata temu w środę – konsola PlayStation 2 firmy Sony była jedną z najpopularniejszych konsol w historii. Ponad 4000 gier wydanych na całym świecie i na całym świecie sprzedano około 158 milionów sztuk, prawie każdy miał PS2. Gry takie jak Jak i Daxter oraz Chytry Cooper przyczyniły się do spopularyzowania konsoli wśród dzieci i młodzieży, a tytuły takie jak Metal Gear Solid 2 oraz Onimusza nadal rosła w bardziej „dojrzały” rynek. Devil May Cry 3, Final Fantasy X, Serce królestwa, Grzechotka i Clank, Silent Hill 2 (który jest teraz przebudowywany), Oczy, Tony Hawk’s Pro Skater 3— lista przebojów PS2 jest długa.

Moim ulubionym aspektem kupowania nowej gry na PS2 zawsze było czytanie instrukcji, aby zobaczyć, jakich wskazówek, trików i od czasu do czasu cheatów mogę użyć. Chociaż ta era już dawno minęła, Kirkland zachował i zarejestrował nieco ponad 1900 z nich każdy przewodnik US PS2 na Archive.org w pełnej rozdzielczości 4K dla przyjemności pobierania i przewijania. Zestaw zawiera około 17 GB – przed kompresją było to 230 GB. To trudne.

Czytaj więcej: Każdy podręcznik SNES w języku angielskim jest już dostępny online

Każdy podręcznik jest tak fajny, jak może pamiętasz z pierwszej dekady XXI wieku, z wysokiej jakości skanami podkreślającymi często oszałamiającą sztukę. To naprawdę portal na czas! Mam na myśli przeglądanie instrukcja dla Square Enix Musashi: Legendy samurajów (jedna z moich ulubionych gier na PS2, kiedykolwiek) napełnia mnie nostalgią, przenosząc mnie z powrotem do domu mojej babci, kiedy zostałam do 3 nad ranem, tnąc zbirów jako protagonista Miyamoto Musashi w odciętych ciuchach. Najwyraźniej niewiele się dla mnie zmieniło.

„Celem jest podniesienie świadomości na temat działań na rzecz ochrony dzikiej przyrody” – powiedział Kirkland moje pudełko. „Tak wiele gier dorastających ukształtowało sposób, w jaki postrzegaliśmy i doświadczaliśmy świata. Oczywiście, gdy „dorastamy”, przechodzimy do innych rzeczy, ale wielu z nas tęskni za tymi rzeczami i chce, aby nasze dzieci mogły cieszyć się tym, co robimy. Całą umowę „czytaj książki, które czytał twój ojciec”. Dołożono wszelkich starań, aby zachować gry: VGHF, Silne muzeumi lokalne wysiłki, jak MILCZĄCY, redump.org, Brak wstępuoraz Dobre narzędzia Coeringa przed tym. Co zawsze myślałem: „To świetnie! Będziemy mieli wszystko zachowane. Ale bez instrukcji nie będziemy w stanie z nimi grać.

Czytaj więcej: Trwająca dekadę walka o sfinansowanie Muzeum Gier Wideo w Oakland

Niestety w przypadku podręczników skanowanie może być dość trudnym procesem. „Mój proces jest okropny. Wyciągam zszywki i prawie wszystko rozciągam Skaner arkuszy Epson DS-870. Jako zagorzały perfekcjonista, używanie skanera dokumentów jest rozczarowujące, jeśli chodzi o jakość, ale jest koniecznością dla ilości” – powiedział. Spędziłem siedem miesięcy na skanowaniu podręczników SNES i dotarłem tylko do litery „E” za pomocą trzech płaskich skanerów. Dzięki tej konfiguracji byłem w stanie zeskanować prawie 75 000 stron tylko w zeszłym roku”.

Po żmudnej pracy polegającej na skanowaniu każdej strony Kirkland użył różnych aplikacji — takich jak Adobe Acrobat Pro, Photoshop, Textpad i PDF Combiner Pro — aby uzyskać jak najdokładniejsze i najczystsze treści przed przesłaniem ich wszystkich do Archive.org w 2K . i rozdzielczość 4K. „Spędziłem całe letnie wakacje na skanowaniu podręczników tylko po to, by je wyrzucić, ponieważ dostałem lepszy sprzęt lub lepiej wykonany” – powiedział. „Wiele późnych nocy.

Kirkland powiedział, że wydał około 40 000 dolarów na swoją amerykańską kolekcję PS2, ponieważ metodycznie kupował każdą amerykańską wersję w ciągu 22 lat. „Chwyciłem nowe tytuły, gdy za pierwsze 800 numerów osiągnęły 20 USD, potem zacząłem zbierać używane gry sportowe w dobrym stanie, a potem szukałem dziwnych wariantów (co nigdy się nie kończy).”

Zestaw do skanowania 4K US PlayStation 2 firmy Kirkland jest prawdopodobnie największym i najwyższej jakości zbiorem podręczników do gier wideo dostępnym publicznie, ale nie do końca reprezentuje on jakość „archiwalną”.

Czytaj więcej: Fundacja Historii Gier Wideo zaczyna się od „destrukcyjnych” zasad retro Nintendo

„Na razie uważam to za »funkcjonalną konserwację«” – powiedział. „Ponieważ wyrwałem zszywki, zawsze mogę je rzucić na platformę, aby były odpowiednio przechowywane. Ale potem wracam do mojej perfekcjonistycznej natury. Co jest „wystarczająco dobre”? 2400 dpi przy 48-bitowym kolorze (ponad jeden gigabajt na stronę). W którym momencie archiwizujemy atrament zamiast obrazów? Nie ma łatwej odpowiedzi.”

Być może dalsze postępy technologiczne w końcu ułatwią zadanie.

„W przyszłości chciałbym mieć sztuczną inteligencję, która może właściwie rekonstruować tekst i obrazy zgodnie z zamierzeniami, korygować zniekształcenia i prawidłowo usuwać raster bez rozmycia grafiki liniowej” – powiedział. „Nikt tak naprawdę nie chce skanować w rozdzielczości 600 dpi ze zszywkami i czarnymi obramowaniami, chcą tylko dopracowanego, skończonego projektu”.

OOczywiście dotarcie tam wymaga ogromnego nakładu pracy ze strony archiwisty.

Chociaż ukończenie ponad 1900 ręcznych skanów PS2 może brzmieć jak praca na całe życie, w rzeczywistości jest to kolejny kamień milowy dla Kirklanda.. Zrobione wcześniej komplet instrukcji US SNES w 2K (zbieranie tych do zeskanowania kosztowało go 8 000 $) i przygotowuje się do SNES 4K, Atari 2600oraz Gracz. „W ciągu ostatnich kilku tygodni zeskanowałem około 300 oryginalnych podręczników PlayStation”, od niechcenia upada, jakby to było nic.

Kirkland twierdzi, że ma pod ręką około 7500 podręczników, z których około 3000 już przetrwało. Chciałby tylko, żeby ta praca nie musiała spadać na plecy tak niezwykle zmotywowanych osób jak on. „W idealnym świecie firmy podniosłyby się i wypuściłyby swoje oryginalne dzieła sztuki wysłane do pras na przechowanie” – powiedział. „Ale tak wiele z nich zostało z czasem utraconych przez historię i dyski twarde.

Gigantyczna kolekcja gier na PS2 Kirklanda, data nieznana.

Piekielne godziny i piekielne pieniądze później, to niezła kolekcja.
Zdjęcie: Kirkland

tyWspółpraca niesie ze sobą własne wyzwania.

„W tej chwili jest to głównie wysiłek solo – mam nadzieję, że zmieni się, gdy przejdę na systemy, na których nie mogę działać w 100%” – powiedział. „Byłem spalony przez współpracę w przeszłości, więc byłem trochę nieufny w dołączaniu do innych projektów, mając nadzieję, że będę mieć nieco większą kontrolę nad jakością i kierunkiem”.

Praca jest żmudna, a wiele podręczników, które najbardziej wymagają konserwacji, tkwi w prywatnych kolekcjach lub podnoszenie cen „inwestorów”. Ale Kirkland planuje kontynuować swoje projekty skanowania, ponieważ jego zdaniem praca musi być po prostu wykonana, zanim stanie się niemożliwa.

„Internet ma na to 25 lat, a wszystko, co mamy, to te same zeskanowane instrukcje z 2004 roku, które wyglądają, jakby pochodziły z faksu, lub fałszywe instrukcje NES, ponieważ Starsi gracze NintendoAge ludzie byli tak paranoicznie nastawieni na podrabianie swoich drogich świętych Graali, że w latach 90. zdobyli sobie 5 dolarów na wyprzedaży garażowej. Po prostu nie pasuje mi to, że za przywilej czytania a trzeba zapłacić 200 dolarów Wyzwalacz Chrono podręcznik, który jest rzeczywiście czytelny”.

Leave a Comment