Gry „nieco odporne” na słabą gospodarkę

firmy Microsoft Szef działu gier powiedział w środę, że gry wideo mogą napotkać słabość ekonomiczną, mimo że producent oprogramowania spodziewa się wolniejszego wzrostu w innych obszarach swojej działalności skierowanej do konsumentów.

Rosnące ceny i stopy procentowe zainspirowały inwestorów do pośpiechu w poszukiwaniu obszarów rynków finansowych, które mogą wytrzymać spadek. Gry pozostają wysokim priorytetem dla Microsoftu, ponieważ firma pracuje nad zamknięciem 68,7 miliarda dolarów dostawanie wydawca Activision Blizzard.

Inne części technologii mogą być zagrożone w czasie recesji. Alfabet oraz Meta platformy nadal czerpią większość swoich przychodów z reklam, przy czym ta pierwsza nadal polega na wyszukiwaniu w Internecie, a druga na mediach społecznościowych. Patrick Lo, dyrektor generalny producenta sprzętu sieciowego Netgearktóry w środę ogłosił 14% roczny spadek sprzedaży, powiedział va prawo istniało „wymagające środowisko makroekonomiczne dla większości konsumentów”.

Microsoft jest bardziej zdywersyfikowany niż te firmy, choć na początku tego tygodnia dyrektorzy powiedzieli jego narażenie na konsumentów zaszkodziłoby sprzedaży licencji systemu operacyjnego Windows, komputerów Surface i reklam na urządzeniach takich jak Bing i LinkedIn w bieżącym kwartale.

W ciągu kwartału firma spodziewa się zarejestrować więcej subskrybentów Xbox Game Pass Serwis, który zapewnia nieograniczony dostęp do setek gier wideo, powiedział jej dyrektor finansowy Amy Hood analitykom podczas telekonferencji we wtorek. Przychody z gier powinny spaść w przedziale od niskiego do średniego ze względu na silny wzrost w kwartale ubiegłego roku, kiedy wprowadzono gry własne, powiedział Hood.

Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming, brzmiał optymistycznie, jeśli chodzi o perspektywy jednostki.

„Udowodniono to przez lata, w czasach niepewności ekonomicznej dla rodzin, granie jest nieco odporne na te problemy” – powiedział na konferencji WSJ Tech Live Wall Street Journal w Laguna Beach w Kalifornii.

Nie wszyscy podzielają opinię Spencera.

„Branża gier wideo nigdy nie była „odporna na recesję”, ale ta linia pojawia się za każdym razem, gdy pojawia się słowo „r”, napisał w lipcu Mat Piscatella, dyrektor zarządzający i konsultant ds. branży gier wideo w firmie badawczej NPD Group. ćwierkać.

Piers Harding-Rolls, dyrektor ds. badań w firmie badawczej Ampere Analysis, powiedział zrobił podobne komentarze.

„Po dwóch latach ogromnej ekspansji rynek gier jest gotowy, aby odzyskać część tego wzrostu w 2022 roku, ponieważ wydajność jest osłabiona przez kilka czynników” – powiedział CNBC w lipcu.

Ale Spencer może wskazać na własne doświadczenia Microsoftu z recesją jako dowód na jego twierdzenie.

W 2008 roku, w czasie światowego kryzysu finansowego, Microsoft obniżył ceny konsol Xbox na różnych rynkach, gdy opinia publiczna zainteresowała się nimi Nintendo Wii. Okazało się, że to „liczebnie po stronie konsoli, nasze najlepsze wakacje i najlepszy rok kalendarzowy w historii Xbox”, powiedział wtedy Robbie Bach, prezes Microsoftu ds. rozrywki i urządzeń.

W 2020 r. krótka recesja zbiegła się z pojawieniem się koronawirusa, ale skłoniło to ludzi do pozostania w domu i grania w więcej gier, w tym konsole Xbox i komputery. „Ludzie na całym świecie zwracają się w stronę gier, aby utrzymać więź między ludźmi, jednocześnie ćwicząc dystans społeczny” – powiedział dyrektor generalny Satya Nadella w kwietniu 2020 r.

Dzisiaj, jak powiedział Spencer, Microsoft daje ludziom wybór, ile chcą wydać, jeśli chcą mieć konsolę. Firma oferuje Xbox Series X za 499 USD, a słabszy Xbox Series S za 299 USD. Microsoft dotuje koszt od 100 do 200 dolarów na konsolę, oczekując, że zwróci pieniądze ze sprzedaży akcesoriów i zakupów w sklepach. powiedział. Od graczy zależy, czy chcą zapłacić 10 lub 15 USD miesięcznie za subskrypcję Game Pass. Mogą również kupować gry bezpośrednio lub grać w niektóre gry za darmo.

Spencer powiedział, że nie sądzi, aby Microsoft był w stanie na zawsze utrzymać ceny gier na stałym poziomie. Jednak w porównaniu z innymi zajęciami mogą zapewnić imponującą dawkę zabawy. „Ludzie mogą grać w gry wideo przez setki godzin” – powiedział.

ZEGARKI: Hill: Słabość Microsoft i Alphabet zmusza nas do ponownej oceny oczekiwań dotyczących ogólnych szacunków przychodów

Leave a Comment