Gra Steam pobiera łupy, aby odzyskać graczy

Figurka postaci siedzi na polu w grze Moonbreaker.

Zrzut ekranu: Nieznana światowa rozrywka

W dzisiejszych czasach rzadko można zobaczyć grę online bez wbudowanej monetyzacji usług na żywo, nie mówiąc już o takiej, która pozbywa się tych rzeczy. Ale to jest dokładnie to Subnautica programiści dla Moonbreaker oni robią Gra typu tabletop RPG, która niedawno pojawiła się we wczesnym dostępie na Steam, zrzuca zarówno płatną walutę premium, jak i skrzynki z łupami, zwracając pieniądze graczom, którzy już dokonali zakupu. Inną kwestią jest to, czy gra pozostanie monetyzowana po jej pełnym wydaniu.

„Wczesny dostęp to dla nas czas na eksperymentowanie i ulepszanie gry, a monetyzacja w obecnej formie wpłynęła na ten cel” – mówi studio Unknown Worlds Entertainment. Moonbreaker, opublikował wczoraj na swoim blogu (koniec RPS). „Więc usuwamy to, abyśmy mogli skupić się na tworzeniu najlepszej możliwej gry, zanim opuścimy Wczesny dostęp”.

Ujawniono podczas Gamescom 2022w reżyserii Charliego Clevelanda opisane Moonbreaker jako inspirowana „cyfrową grą w miniatury” strażnicy Galaktyki oraz Robaczek świętojański. Autor fantasy Brandon Sanderson (najbardziej znany z Zrodzony z Mgły serii) został doprowadzony do pisania i D&DInspirowana walka strategiczna wydawała się ciekawą mieszanką Hearthstone oraz XCOM. Pomijając wzniosłe porównania, gracze byli w dużej mierze otwarci na mechanikę gry i wiedzę podczas trzaskania mikrotransakcjami.

Moonbreaker kosztuje 30 USD, a „pakiet założycielski” podnosi go do 50 USD. Chociaż obejmuje to wystarczającą liczbę boosterów, aby gracze mogli odblokować większość jednostek w grze, mecze PvE były wcześniej zablokowane w walucie premium, co oznacza, że ​​gracze muszą płacić lub grindować, aby grać solo. A jako gra miniaturowa, większość fantazji kręci się wokół kosmetycznych jednostek dostosowywania, co również kosztuje. Większość negatywnych recenzji na stronie Steam wymieniała monetyzację płatnej gry jako największy problem z free-to-play.

Pulsary, płatna waluta gry, zniknie, podobnie jak płatne boostery. Zakupy dokonane przez graczy zostaną zwrócone, a wszystkie jednostki zostaną automatycznie odblokowane na początku każdego nowego sezonu. „Aby uczcić tę zmianę modelu biznesowego, jutro kupię podstawową grę kilku znajomym” – napisał jeden z graczy na Discordzie po ogłoszeniu. „Dziękuję bardzo za wysłuchanie opinii społeczności i chęć wprowadzenia dużych (potencjalnie przerażających) zmian na tak wczesnym etapie tworzenia”.

That’s exactly what Early Access is for, and it’s good to see Moonbreaker not only backing off the free-to-play monetization, but also refunding players. That might change in the future, with some players suspecting Unknown Worlds might make the game free-to-play by launch and bring back some form of live-service microtransactions. In the meantime at least, players can enjoy the evolving TTRPG without all the other bullshit. It might even help Moonbreaker win back some of the players który uratował się wkrótce po rozpoczęciu wczesnego dostępu.

Leave a Comment